Önempátia - 23. vallomás

Gyönyörű, kevéssé lakott tájon járunk, hideg, fagyos, latyakos időben, távol a nagyvárosi kényelemtől. Patakok erednek, bányajáratok nyílnak a hegyek gyomra fele, túraútvonalak keresztezik az utakat.
A természet segít önmagamhoz is közelebb kerülni. Beljebb, közelebb a nehézségekhez, amik mind természetesnek tűnnek itt. Az élet részei. Ezért is választottam ezt a célpontot: a természetközeliség számomra receptszerűen segít oldódni, természetesnek lenni, áramlásba kerülni.
Gyönyörű képek jönnek szembe, ahogy járkálunk, és az egyik ihlette egy Facebook-posztomat is, ami ma tovább ment bennem.

Az alapkérdésem az volt, hogy hány fok különbség van az olvadó, csobogó, áramló élet és a megfagyott, beállt, befeszült mintha-élet között? Egy centi se választja el a patakmederben tovafutó vízcseppeket a gyökerekre ugró és odafagyó cseppektől. Az egyiket viszi a tömeg és a saját természete, a másikat szintén egy tömeg megfogja, visszatartja.


Ahogy ma ültem a hegy másik oldalán eredő termálforrás vizében, szembeötlött a válasz.
Csak néztem a cseppkőszerű barlangfalon lecsurgó 42 fokos vizet, mélyeket lélegeztem a párában, éreztem, ahogy ellazulnak a testi feszültségeim. Mindenféle ellenállás feloldódott bennem abban a melegben. Később a helyi szokás szerint egy nyugágyban betakarózva feküdtem, és abban a kellemes melegben átjárt a meleg, az önmagamról gondoskodás melege. A szomszéd nyugágyról horkolás szűrődött át. És felszakadt belőlem a sóhaj, ahogy tudatosodott a nyugalom: Hogy ez mennyire hiányzik nekem! Utoljára hét évvel ezelőtt jártam egyedül termálfürdőbe rendszeresen, amikor a kislányomat vártam. Akkor még tartottam a heti rutinomat, péntekente a hétvége megnyitásaként a Széchenyiben töltöttem el pár órát délután.



Vízelemű introvertáltaknak való igazi feltöltődés. Ez a termálfürdő élménye a számomra.
De mit jelent itt most ebben a képletben a termálfürdő? A testi feszültségek feloldódása körül kell keresnem, és arrafelé van a megoldás, hogy ez mennyire hiányzott. Mert minek is a szimbóluma ez a kétgyerekes anyaként egyedül töltött 20+20 perc? Az énidő, az önmagammal levés, az önmagam puha, gyengéd, meleg ölelése, ahogy a forró víz, majd a takaró is körbevesz. Valójában a sóhajom úgy szólt: Hogy én mennyire hiányoztam magamnak!
Szükségem van magamra mint egy falat kenyérre.
Homlokon ütött a döbbenet, hogy üresség van a gondolataimban. A pára kiűzött mindent a fejemből. És ez nekem lehet, sőt ez jár. És micsoda a különbség! Régen mennyi ilyen is volt, és mennyire töltődtem hetente a 2-3 órás lebegéstől! Pedig úgy mentem be most is, hogy végre egyedül leszek, és majd gondolkodom a blogomon, gondolkodom a marketingemen, de a pára minden gondolatot kiűzött a fejemből. Amióta anya vagyok, folyton jár valami a fejemben: a gyerekzsivaj, a gyerekek logisztikája, a családtagok dolga, az intézendők, a takarítás, a vásárlandók, a határidők... Tulajdonképpen a szerepeim.
És a szerepeim között önmagamra is szükségem van.
Arra, hogy magammal legyek.
Odafigyelő, áramló minőségben önmagammal.

A víz, ami a hegy másik oldalán megfagy kint a patakparton, itt felmelegített. Gondolkodtam, hogy hány fok a különbség. És ahogy átjárt az önmagammal való együttérzés, az önempátia, azt számoltam, hogy a fagypont és a testmeleg közötti különbségről beszélek. Azaz a válasz 36,8 fok. Az emberi átmelegedés és az önmagammal teltség hőfoka.
Ez a különbség az áramló érzések és a beragadt érzések között bennem: az önmagammal való együttérzés. Egy hajszálnak tűnik, egy egyszerű kis különbségnek, de valójában nem egyszerű. Hőre van szükség. Melegségre. Önmagam iránt.

Szeretettel írtam ezt magamnak, magamból, nektek.


A képek a nyitrai és selmecbányai járás határán készültek Szlovákiában.

NEKED HÁNY FOK A KÜLÖNBSÉG?

Ha segítségül hívnád a coachingot, hogy ránézz a határaidra, jelentkezz be hozzám coachingra! Itt kérd a 60 perces ingyenes próbaalkalmat!

Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel! Ezt kétféleképpen teheted meg:
1. a Belső Hajtóerők hírlevélre feliratkozva havonta egyszer értesülhetsz a friss blogbejegyzésekről, sőt a hírlevél-olvasók még különleges jelenlét-gyakorlatokat is kapnak tőlem, mert A jelenlét élménye teljesebbé tesz.
2. ezen a felületen fentebb is feliratkozhatsz, így keddenként egyenesen a postaládádba érkeznek a bejegyzések, de nem kapsz sem hírlevelet, sem jelenlét-gyakorlatokat.

Tarts velem! Tégy magadért!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mozgástér a karanténban 2. - 29. vallomás

Anyaságom anyám szemében - 34. vallomás

Vállalkozónak lenni - A KEZDETEK – 48. vallomás