Testkorrekció két gyerek után 1. - 22. vallomás

Női téma jön.

Egy éve ilyentájt napi szinten belém hasított az aggodalom, hogy mi lesz a hasammal, mi lesz a belsőmmel, mi lesz magammal, odabent. Miközben egyre erősödik a lelki tartásom, a testem jelez.
Nem tetszett, amit a tükörben láttam, nem volt komfortos ez a test.
Mi ez? Miért most jön ez?

Azt hiszem, ekkor lettem csak figyelmes arra, ami körülbelül öt évvel korábban már jelentkezett. Furcsa volt a hasam szülés után hosszan, hiányzott a feszessége, a megszokott tartása, az ereje, a szép formája. Az első szülés után az volt bennem, hogy majd helyre jön. A szoptatás lezárultával léböjtre mentem, majd fizikai erőnlét szintjén is elkezdtem tenni érte: body art oktató képzést végeztem, sok gyakorlással, majd rendszeres óratartással, immar második babával várandósan. Újra kontakt táncolni kezdtem, s mozogtam a szülésig, ami ezúttal egy csodálatos élmény lett. A hasam azonban mintha elveszett volna.

A lelkem rendbetétele elsődleges volt. Tudtam, hogy boldog anya kell a boldog gyermekhez. Sokat dolgoztam magamon, az életemben megjelenő változásokon, a határaimon, a szerepeimen.


Első eredményként egy határozott nem-et mondás, mint a határaim és lehetőségeim őrzése jelent meg. Akkor is, ha ez azt jelentette, hogy egyedül, a nagyszülők segítségével nevelem a gyerekeimet (akkor még nem tudtam, hogy egy éven át). Súlyos, mégis felszabadító nem volt. Napi önreflexiós munka, ventillálás, a kapcsolatrendszerem átalakítása, majd pár hónap múlva csoportos képzések váltak merföldkövekké. Új közegben, a tartásomat erősítő, a szívembe érkező tanulásokkal.

Coach identitásom alakulását, tartásom megérzését, kívánt utam és kívánt minőségem megjelenését egy gyönyörű kép jelezte. Elkezdtem úgy gondolni magamra, mint egy vastagtörzsű, egyenes tartású fára. Tél volt, mégis száz felé ágazó gyökerei behálózták a földet, a legnagyobb viharban is megrendíthetetlenül. S tudja, hogy ereiben ott lappang az éltető erő, s tavaszra vár.



Magabiztosság, remény, hit, önazonosság, tartás.
Ezek születtek meg.
Az értékeim újrarendeződtek.
Újjászülettem.

S hol van az új középpont? Renyhén, bágyadtan néz vissza a tükörből.
Azt mondja a tánctanárom, erősítsek.
Félelem villan belém: nem lehet ebből baj?
Emlékembe szöknek, megszólalnak az ösztönös mozdulatok, ahogy eltolom a gyerekemet a hasamtol, ahogy ellököm, ahogy a hasamra lépne. S megértem magam: félek. Gyenge vagyok, s féltem magam.

Értetlenség is keletkezik bennem. Egyensúlyt találok, belső bizonyosságot, de a testem hogy tart meg ebben, ha gyenge? Hogy lesz a tartásom hiteles? Magamról sem tudok, nem is szeretnék másképp gondolkozni, mint ahogy a világot látom: holisztikusan. Az ép lelek ép testet követel. A bennem keletkező ambivalencia, disszonancia kibillent, keresésre ösztönöz.



Hallok történeteket:
- könnyű, észrevétlen regenerálódásról,
- általános receptszerű, nem működő mozgásról,
- hasi korrekciós műtétről.

Nem!
A könnyű észrevétlen nem történt meg. A többi nem kell.
A testemtől szeretnék tanulni, a testemre hallgatva szeretném a testemet gyógyítani.

Ekkor jön szembe egy gyógytornász programja, a Mind’N’Core.
Igen, a mélyizmok, az ösztönök, a belső tartás és összhang, a befelé figyelés iránti vágy elvégzi a választást: kipróbálom.

A következő bejegyzések itt olvashatóak:
Testkorrekció 2. - A felszabadító mozgás
Testkorrekció 3. - Szabotázs - a halogatás dilemmája
Testkorrekció 4. - A mindennapos rutinig - A felelősségvállalás

NEKED MIT ÜZEN A TESTED?

Ha segítségül hívnád a coachingot, hogy ránézz, hogy megértsd és elmozdulj, jelentkezz be hozzám coachingra! Itt kérd a 60 perces ingyenes próbaalkalmat!

Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel! Ezt kétféleképpen teheted meg:
1. a Belső Hajtóerők hírlevélre feliratkozva havonta egyszer értesülhetsz a friss blogbejegyzésekről, sőt a hírlevél-olvasók még különleges jelenlét-gyakorlatokat is kapnak tőlem, mert A jelenlét élménye teljesebbé tesz.
2. ezen a felületen fentebb is feliratkozhatsz, így keddenként egyenesen a postaládádba érkeznek a bejegyzések, de nem kapsz sem hírlevelet, sem jelenlét-gyakorlatokat.

Tarts velem! Tégy magadért!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mozgástér a karanténban 2. - 29. vallomás

Anyaságom anyám szemében - 34. vallomás

Vállalkozónak lenni - A KEZDETEK – 48. vallomás