Nyaralásra készülve - így gondoskodom magamról - 44. vallomás

Napok óta a tengerpartról beszélünk, a kisfiammal naponta többször átszámoljuk, hogy hányat kell még aludni, míg a tengerparton leszünk. Itt ülök a félig becsomagolt bőröndök, lezárt, elrendezett mappák és ruhahegyek között, és felteszem magamnak a kérdést, hogy én mire is szeretném használni azt a nagyon várt 16 napot?

kislányom nyári "jövő"képe


KIFELÉ A MUNKÁBÓL

Sok átdolgozott éjszaka és párhuzamosan futó szerelemprojektek tették elképzelhetetlenül töménnyé a júliust, és elfáradtam. Megélem a kimerültséget. A munkát nem befejeztem, hanem abbahagytam, rendezgetem az online mappákat, hogy azok, akikkel munkakapcsolatban állok, tudják továbbvinni, tudjanak haladni nélkülem is.
Ahogy tegnap egy tréningrésztvevő mondta, az "ostort" átadtam 1-1 bátor jelentkezőnek, a határidőket átbeszéltük, az összegző leveleket elküldtem. Igen, előjön belőlem a belbini befejező véna, ami vállalkozóként kifejezetten erősödik, és ez elégedettséggel tölt el. Szeretem a rendet. Megnyugtat, ha le vannak zárva a dolgaim.
Most azonban nem tudok lezárni projekteket, csak részleges, interim zárásokat csinálok. Közben itt van a bizalom a folyamatban és azokban, akik átveszik tőlem a munkát. Aggodalom akkor jelenik meg, amikor eszembe jut, hogy a feladatokra jövök vissza. Nemcsak az első két napban, hanem augusztusra látom, hogy mi lesz feladat, a szeptemberi naptáram is telik.
Természetesen ez vállalkozóként megnyugtató is, ugyanakkor sóvárogva emlékszem, hogy voltak olyan alkalmazotti idők, amikor a szabadságra úgy mentem el, hogy csak az a homályos kép volt meg bennem, hogy majd folytatjuk, de nem láttam előre a naptári beosztásomat, a felelősségem is más volt: most menedzselnem kell a határidőimet, vállalásaimat és felelős döntéseket kell hoznom a családom felé is.

De vissza a nyaralásfókuszra (mondom, hogy idő még, amíg kipörgetem a gondolataimat).
Először még csak a tudat és a döntés van meg: várakozás van bennem, szeretném valóban megengedni magamnak a pihenést, kiűzni a fejemből a munkával kapcsolatos gondolatokat, és tudom, hogy ehhez türelemre lesz szükségem, mert egy ötletgyár veszett el a fejemben, ami minden impulzustól még erősebben dolgozik különösen az engem érdeklő projektek esetében, márpedig most ez a hálás helyzet.
1-2 nap még biztosan kell az agyamnak a kikapcsolásra, és tapasztalatból tudom, hogy 10-12 nap körül jön majd el az igazi elengedés és lazulás bennem, ahonnan már nem a stresszlevezetés, hanem a feltöltődés kap teret. Ezért is fontos nekem, hogy egybefüggő és minél hosszabb legyen a szabadság.



MILYEN KERETEKET ALKOTUNK?

Szigorúnak szeretnék lenni magammal: nem gépet használni, nem dolgozni. Megbeszéltük ma ebédnél a férjemmel ennek a kereteit: mi oké és mi nem, és ez jólesik.

Jólesik használni azt a konklúziót a tavalyi nyaralásból, hogy kapni szeretnék egy napot énidőnek, amikor nem vagyok a családommal. Ő is szeretne egy napot. Megegyezünk. Megbeszéljük, hogy mikor lenne ideális ennek az időzítése: ő inkább az első héten, én inkább a második héten használnám ezt.
Inspiráló ez a terv, azt hiszem, elmegyek egy napos hajókirándulásra. Még meglátom :)

Támogatni szeretném a nyaralásfókuszomat, ezért tulajdonképpen coacholom magam. És az ügyfél is inspirál. Pár napja kaptam egy visszajelzést, miszerint coachként gyöngéd személyiség, egyszerre határozott vagyok. Szeretnék most magammal gyöngéd lenni két hétig. És ez az alaphozzáállás hozza a kérdéseket, hogy mire is vágyom?

Összeáll egy pakk, melegség és hála tölt el, ahogy felmérem ezt a terepet:
  • itt vannak a nyár elején megvett könyvek, az egyiket félig olvastam el, a másikat még nem, jönnek velem
  • tudom, hogy írni szeretnék: írni, hogy kapcsolatba kerüljek magammal, hogy rögzítsem a gondolataimat, érzéseimet, szükségleteimet, hogy lelki nagytakarítsak, hogy távolságból is megszemlélhessem a bennem lévő lelki tájat. Már most látom, hogy sokminden fog felbugyogni: több füzetet is beteszek (tudom, hogy ezek mind okos eszközökön is megvalósíthatók, de én imádok rajzolni, kézzel írni, ez is egyfajta finommotorika, ami segít a fókuszálásban): 
    • egyet az ötleteimnek, amik a lazulás után szoktak jönni a szabad, kreatív jelenben,
    • egyet a cenzúrázatlan lelki tartalomnak, az EMK gyakorlásának, a belső párbeszédeimnek
    • egyet a teendőimnek, ami a tömény munka utáni takarítás: rögzítem az eszembe jutó teendőket, időbeosztást, és ezáltal nem a fejemben kell ezeket őriznem és aggódni, hogy elfelejtem, hanem gyűjtőhelyet kapnak.

  • már 1-2 hete megálmodtam, és a kislányom is csatlakozott a szenvedélyhez: ásványgyöngyből fogunk karkötőket készíteni, a legnagyobb szeretettel, a nyár, a tenger, a szabadság energiáival telítve, és örülök, hogy ehhez az alapanyagok megérkeztek. A gyöngyök is a színek és a finommotorika világába visznek.
  • erről eszembe jut egy színező könyv, ami legutóbb is szép közös élmény volt, ahogy közösen színeztünk a kislányommal. Gyönyörködtet a színek szépsége, és ezt is szeretném megadni magamnak.
  • ahogy ma rendezgetés közben teát készítettem magamnak, eszembe jutott, hogy testileg is szeretnék jól lenni: a legkedvesebb teáimat válogatom össze, mind a 4 dobozt (ha esetleg egyszer szeretnétek meglepni valamivel, íme, egy tipp). Szeretem ezeknek a teáknak az ízét, az aromáját, az illatát.
  • megnyugtat, hogy a gyümölcsleveket, a Polcz ételeket megrendeltem, ugyanis szeretnék keveset főzni. A karantén után, bár szeretek főzni, itt van bennem, hogy csak ne kelljen mindig. Hát így lesz: megtaláltuk a számunkra ízlő, és minőségben megfelelő ételeket, időben beszereztem ezt is.
Örülök, hogy ez a lista így összeállt bennem az elmúlt napokban. Most megyek, és bepakolom. Mindjárt indulunk!
Te mit viszel magaddal a nyaralásra?

TE HOGY GONDOSKODSZ MAGADRÓL?

Észreveszed, ha nagyon hiányzik valami? Felteszed magadnak a kérdést, hogy mire is van szükséged? És megadod magadnak? Ha szeretnél tudatosabban kapcsolódni magadhoz, ha gyöngédségre vágysz, szeretettel várlak coachingon! Itt kérd a 60 perces ingyenes próbaalkalmat!

Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel! Ezt kétféleképpen teheted meg:
1. a Belső Hajtóerők hírlevélre feliratkozva körülbelül havonta egyszer értesülhetsz a friss blogbejegyzésekről, sőt a hírlevél-olvasók még különleges jelenlét-gyakorlatokat is kapnak tőlem, mert A jelenlét élménye teljesebbé tesz.
2. ezen a felületen fentebb is feliratkozhatsz, így keddenként egyenesen a postaládádba érkeznek a bejegyzések, de nem kapsz sem hírlevelet, sem jelenlét-gyakorlatokat.

Tarts velem! Tégy magadért!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mozgástér a karanténban 2. - 29. vallomás

Anyaságom anyám szemében - 34. vallomás

Vállalkozónak lenni - A KEZDETEK – 48. vallomás