TERMÉSZETesség - 9.vallomás

Egy panelház második emeletén telt el a gyerekkorom nagy része.
Tinédzserként sokat ültem a Duna-parton verseket fabrikálva, de pár óránál hosszabb élményem nem volt a városi zajoktól távol.
Nyaranta utazgattunk a szüleimmel, de a természet csak az egyetemista éveim alatt kúszott be a szabadidős repertoáromba.
Aztán bekúszott, és ott maradt.
Egyre mélyebbre kerül bennem ez a vonzalom.
Egyre jobban érzem, hogy én is a része vagyok.
Őszülök, és nem festem a hajam. És nekem ez rendben van.


MI NEKEM A TERMÉSZET?

Goethe írja, hogy "A természet a mesterek mestere."

Valahogy én is mesternek tartom.
Sokat tanulok abból, ahogy megfigyelem, ahogy megértem a történéseit, ahogy mindezeken keresztül az életemet és önmagamat értem meg egyre jobban.
A gyökereim nagyon messze, nagyon mélyen összeérnek a természettel, életre kelnek, innen táplálkoznak. Egy tőről fakadunk.
És ha lehet, keresem a természetben, a természettel levés lehetőségét. A sivatagot, a vizet, az erdőt, a földet. Gyönyörködöm a változatosságában, a formáiban, a hangjaiban, a színeiben, a lüktetésében és az életerőben, ami táplál vele együtt engem is.
A méllyel, az ősivel, az ösztönnel való kapcsolódásom alapja a természettel való kapcsolatom.

A természetességről kezdtem volna írni, mégsem tudom ezt anélkül megtenni, hogy leírjam, mi mindent jelent számomra a természet maga. A természet számomra memento, feltöltődési lehetőség, életerő, ösztön, földeltség, origó, bizonyosság, biztonság, megérkezés.


MIT JELENT A TERMÉSZETESSÉG?

Amikor arra gondolok, hogy valaki természetesen viselkedik, akkor azt úgy írhatom körül, mint hogy nem játssza meg magát, nem megfelelésből cselekszik.
Oké, de akkor mi is a természetesség? Mert ez eddig csak arról szólt, hogy mi nem.

A természetesség az az eleven, életteli működési mód, amiben a legmélyebb természetem mutatkozik meg a felszínen, önazonos vagyok, magamhoz hűen, mondhatnám őszintén cselekszem, miközben egyszerre vagyok tudatos és laza. Az engem érő hatások nem zökkentenek ki ebből a tudatosságból és lazaságból, sőt még arra is képes vagyok, hogy ezt láthatóvá tegyem, hogy ezt megmutassam, hogy ebben transzparens legyek.

Ahhoz, hogy természetesen tudjak viselkedni, pár dologra bizonyosan szükségem van:

1. ismernem kell a természetemet. Ebben benne van, hogy:
- megfigyelem magam, és elfogadással vagyok a működésem előtt. Ismerem a mozgásomat, a hangomat, a gondolataimat, az érzéseimet, és figyelemmel vagyok rájuk mint természetem részeire.
- tudom, hogy úton vagyok, hogy tartok valahova, hogy változom. Ahogy változik bármely élő lény (szándékosan különírva). 
- a természetem sokféle, ahogy az évszakok változásának hatására a fa levelei is változnak, bennem is változik sokminden a természeti, mondhatnám életbeli körülmények hatására.
- lehetek kiszámíthatatlan, meglepett, lefagyott, és végtelen lehetőségem van a változatosságra. Hogy a természetben benne van a végtelen, az ismeretlen...

2. bátorságra is szükségem van. A természetesség azt is jelenti, hogy reagálok, alakulok az engem érő hatásokra, hogy merek spontán módon, előre nem megtervezetten megnyilvánulni, ablakot nyitva a bennem megjelenő lehetőségek felé.

3. szükségem van arra a tudásra is, hogy a természet valójában a lehetőségek végtelen tárháza. Ahogy én magam sokféle lehetek, sokféle dolgot is eredményezhetek, sokféleképpen hathatok a környezetemre. És hogy ez a sok lehetőség önmagában gazdagság. Ahhoz, hogy megélhessem mindezt, szükségem van arra a felszabadultságra, ahol nem köt meg a megfelelés semminek. Egyedül önmagamhoz érdemes hűnek lennem.
Ahhoz, hogy inspiráló lény lehessek, el kell hinnem, hogy mindenki rendelkezik saját élete felett. Erről legközelebb írok, de muszáj már most megemlítenem.



A MAGAMMAL KAPCSOLÓDÁS ÜNNEPE

Neked már hullott a tenyeredbe falevél?
Számomra maga a csoda, ahogy a szállingozó őszi falevelek közül egy a tenyerembe érkezik.
Mint egy áldás.
Kapcsolat.

Ugyanígy érkezik meg az arcomra a mosoly, a fogaimról leguruló kacagás, a bánat a könnyeimbe, ha természetes vagyok. Számomra a természetesség maga az élet ünnepe, ahol megélhetem saját elevenségemet és valódiságomat.
Ettől tud magával ragadó vagy megindító lenni, ettől jelenthet forrást a gyermekeimnek, táplálékot a körülöttem levőknek.

Az egyik folyamatban lévő képzésemen, ahol testtudati trénerré képződöm, a próbavezetés kapcsán az oktatóm nagy figyelmet szánt a hangom megfigyelésének, és annak, hogy visszatükrözze, hogy rá hogy hatok. Tápláló volt a visszajelzését hallgatni, és külön öröm jelent meg bennem akkor, amikor észrevette azt a pillanatot, amit én is őrzök az emlékezetemben: ahogy megreccsent a lábam alatt instruálás közben a táncparkett, erőteljesebbé vált az addig puhább, anyásabb hangom. Neki jólesett.
Én pedig abban a pillanatban kilazultam, és a reccsenés az izgulástól vegyes állapotból a jelenbe hozott: hallhatóvá akartam válni.
Csak egy pillanat volt. Nagy tanítással: a természetemről, és az oktatóm természetéről: ahogy a megreccsenő padló és a hangom valamit felébresztett benne, és bennem is. Az ilyen vezetői visszajelzés inspiráló a számomra, ahogy ez a tréneri-emberi utam egyik legfontosabb állomása volt. 
Megerősített abban, hogy színes vagyok, hogy ő is látja a színeimet, és hogy jólesők a színeim.
Bátorságot, merészséget kaptam ebből a pillanatból!



NEKED MILYEN A TERMÉSZETED? 

Ha szeretnél természetesebb, önazonosabb, lazább lenni, jelentkezz be hozzám coachingra!
Itt kérd a 60 perces ingyenes próbaalkalmat! Coachként úgy vagyok természetes, hogy észlelem a bennem a történeted hatására létrejövő változásokat, és ha szeretnéd, megosztom ezeket veled. Őszintén és nyíltan beszélek a rám tett hatásodról, ha igényled ezt, és szívesen kiemelem azokat a pontokat, amikhez a leginkább tudok kapcsolódni, így lehetővé téve az ünneplést, és azokat a pontokat is, amikhez nem vagy nehezen tudok kapcsolódni, így lehetővé téve a fejlődést.

Ha segítő szakmában dolgozol, ezen a workshopon nézhetsz rá kapcsolati működésedre: Mitől működik? A segítő kapcsolat.

A következő bejegyzésben az önrendelkezésről olvashatsz. Kísérj el, és tanulj magadról!

Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel. Ezt kétféleképpen teheted meg:
1. a Belső Hajtóerők hírlevélre feliratkozva havonta egyszer értesülhetsz a friss blogbejegyzésekről, sőt a hírlevél-olvasók még különleges jelenlét-gyakorlatokat is kapnak tőlem, mert A jelenlét élménye teljesebbé tesz.
2. ezen a felületen fentebb is feliratkozhatsz, így keddenként egyenesen a postaládádba érkeznek a bejegyzések, de nem kapsz sem hírlevelet, sem jelenlét-gyakorlatokat.

Tarts velem! Tégy magadért!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Rugalmasság és kedvesség - 8. vallomás

Gyermekágy - a kéretlen tanácsok kezelése - 15. vallomás

Hogy lehetek hiteles? Mitől hiteles egy vezető? - 3. vallomás