Mozgástér a karanténban 4. - 31. vallomás

A karantén.
Még mindig tart.
Úgy éreztem a hétvégén, hogy minden idegszálam folyamatosan megfeszül, nincs igazi pihi, éjjel is figyelek - vagy a gyerekeimre, vagy a gondolataimra. Kimerültem. Elcsúszom a tervekkel, az időbeosztással. Elfáradtam. Az én karanténom 26 napja tart.

KIMERÜLÉS

Ahogy úrrá lesz rajtam a kimerültség azt is be kell vallanom, hogy ez a kimerülés most jólesik. Nem tehetek mást. Segít elengedni feszüléseket, segít legyinteni a kevéssé fontosra. Segít elaludni a gyerekekkel délután és megadni magam a fáradtságnak. Talán így fog átstrukturálódni az időm. Talán így lesz majd újból minőségi, alkotó időm magamra este, amikor már elaludtak. Figyelem, hogy a legjobb, legfeltöltőbb nekem az alvást megkapni. Most csak hagyom, hogy elaludjak akkor, amikor ez lehetséges és éppen fáradt is vagyok.


Ez a kimerülés jelez arról is, hogy rosszul esik nekem is a kiabálás, a hangos szó. A gyerekzsivaj, a szétrombolt dolgok, a rendetlenség tetején bizony hallatom a hangom. És a torkom jelez: kaparó érzés, teát kívánok, melegséget. Hát persze, leginkább lelki melegségre vágyom. Nem is véletlen, hiszen a társas távolságtartás idejét éljük. Nehezen élem meg, ahogy a személyes találkozások online térbe kerülnek.
Tanulásként elkezdtem kerülni azokat a helyzeteket, ahol nincs meg a lelki melegség.
Hagyom, hogy ezek a helyzetek megszűnjenek.
És hagyom azt is, hogy lértejöjjenek. Felfedezem a lelki melegséget, a jó kis beszélgetéseket a lányommal, egyre több dologról lehet vele beszélni az élet kapcsán. Sokszor rácsodálkozom a kinyílására. Meghatódom, ahogy a világról beszél, ahogy kinevet, ahogy rengeteg lehetőséget lát. Meghatódom, ahogy érik mint egy gyönyörű gyümölcs, ebben a karanténban.
És kapcsolódóm röviden, online más anyukákkal, barátnőkkel. Tartjuk egymást.
Az anyák már kimerültek. Fizikai és lelki képtelenség ennyi szerepet egyszerre elég jól ellátni segítség nélkül.
Együtt vagyunk kimerültek.


Melegség és valódi kapcsolat: ezt keresem most.
A melegség eredete bennem a mélység.
De most az öröm egyre több teret kér, mert ezt a feszültséget fel kell oldani. (A melegség eredetéről itt írtam.) A hétvégén lemondtam az anyakimenőmről, mert kétszer is megélhettem a családommal, hogy kimentünk egy távoli erdőbe, a zöldbe, a természetbe. Ebből töltődtem. A bőrömön is meglátszik a póló nyoma. Jólesett a napfény, jólesett, hogy a friss levegő, a labdázás eltelített, kifárasztott.
Még a digitális térben is sok öröm vár ránk, ahogy a Messengeren kis animációkkal játszhatunk együtt. Ez a felfedezés a kislányom egyik születésnapi köszöntésének volt az ajándéka. S nekem is ajándék volt. :)
Szeretnék több örömteli pillanatot. Magamban is és a gyerekekkel is. Nemcsak a házimunka idején szeretnék velük kapcsolódni, és nemcsak akkor, amikor csak én vagyok velük. Szükségünk van közös időre együt családként. Ez most nagyon szűkös.

AZ IDŐ ÁTALAKUL 

Most egy kalapból merítünk mindannyian. Ahogy szűkössé vált az idő, feszültséget hozott, hiszen mindenki szeretné a számára leghasznosabban eltölteni, de most nem futhatunk négyfelé. Legtöbbször kétfelé vagyunk: egy dolgozós szálon és egy gyerekes szálon. Ketten két felnőtt. Család szál alig van. És ez is teret kér most bennem. Vágyom az összetartozás megélésére.
Így felmerül a kérdés, hogy a leghasznosabb az én időm?
Ha munkával foglalkozom, ha táncolok, ha takarítok?
Kétségtelenül szükséges mindegyik a jóllétemhez.
És ahogy a láthatatlan munka láthatóvá kezd válni, talán több a megértés is a férfiban, hogy a nő miért kimerült.
Alakul az idő.
Újrarendeződik bennem az időhöz való viszony.


Mindezt leginkább a fáradtságnak és az összezártságnak köszönöm.
26 napja vagyok ebben a felfordult helyzetben, és ahogy a mozgástanulmányaim során tanultam: most használom a fáradtságot.
Meg is csiklandoz belülről ez a gondolat: milyen kaput nyit meg bennem a fáradtság?
Valami izgalmas tavaszi illat csapja meg az orromat.
Egyik reggeli táncom végén bebábozódtam.
Pihenő, de tele élettel.
Valami születik.
Kinyílik egy kapu.

Ez a folyamat így ment bennem tovább.

BENNED MI VAN SZÜLETŐBEN?

Ha segítségül hívnád a coachingot, hogy ránézz arra, hogy mit rendez át és mit hoz neked ez az időszak, jelentkezz be hozzám coachingra! Itt kérd a 60 perces ingyenes próbaalkalmat!

Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel! Ezt kétféleképpen teheted meg:
1. a Belső Hajtóerők hírlevélre feliratkozva havonta egyszer értesülhetsz a friss blogbejegyzésekről, sőt a hírlevél-olvasók még különleges jelenlét-gyakorlatokat is kapnak tőlem, mert A jelenlét élménye teljesebbé tesz.
2. ezen a felületen fentebb is feliratkozhatsz, így keddenként egyenesen a postaládádba érkeznek a bejegyzések, de nem kapsz sem hírlevelet, sem jelenlét-gyakorlatokat.

Tarts velem! Tégy magadért!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mozgástér a karanténban 2. - 29. vallomás

Anyaságom anyám szemében - 34. vallomás

Vállalkozónak lenni - A KEZDETEK – 48. vallomás