SZÜKSÉGLETEIM - SZÁMVETÉS - 52. vallomás

Az Egy coach vallomásai blogot egy beharangozóval indítottam tavaly:
"Egy éven, 52 héten át heti egy blogbejegyzésen keresztül kínálok felületet és kapcsolódást saját tudatosságomhoz coachként, vállalkozóként, emberként. ... egy különleges módon engedek bepillantást a fejembe: a saját életem filmkockáink keresztül. Én most ez vagyok."

AZ ÉRZÉKENYSÉG MÉLTÓ HELYÉRE KERÜL

A legelső bejegyzésemet, az 1. vallomást az érzésekről írtam, mert szerettem volna a sokszor hibáztatott, lenézett, elhessegetett, elhallgatott és elfojtott érzéseket az őket megillető helyre visszaemelni. Az életemben is ezen dolgozom, és talán nem véletlenül: jelen életszakaszomnak, ha címet választanék, ez lenne az: az érzékenység méltó helyére kerül. Hálás vagyok, hogy vannak. Örülök, hogy hallom őket, a munkámban értékké formáltam őket, és folyton dolgozom azon, hogy még jobban fejezzem ki őket. Ez az, ami mindannyiunkban közös: érző lények vagyunk. Hiábavaló ezt tagadni. A tagadás által csak blokkokat, elakadásokat táplálunk önmagunkban és a másokkal való kapcsolatainkban.

Az 1. vallomásban arról is szó esett, hogy az érzések hátterében szükségleteink állnak. Tavaly ilyenkor hosszan dolgoztam azon, hogy összeszedjem, szétszálazzam, hogy nekem mik is akkor a legfőbb, azaz a leggyakrabban előforduló szükségleteim.


Egy év távlatából időben és lélekben is eljutottam oda, hogy újból ránézzek a szükségleteimre. Azokra, amik mostanában, az elmúlt hetekben, hónapokban foglalkoztatnak, fontossá váltak és amiknek a beteljesüléséért, a kielégüléséért tenni szeretnék a következő időszakban. Én onnan ismerem fel a "legfontosabb" szükségleteket, hogy gyakran eszembe jutnak, vagy a nehéz helyzeteim gócpontjába kerülnek, ahogy Szentpéteri Julianna, EMK tanárom mondaná: megpiszkálódnak.

Hajt a kíváncsiság, hogy mi változott bennem, körülöttem. Hajt a vágy, hogy rendszerezzem, összegezem, amit tudok, amit megtudtam magamról. Vágyom az erőszakmentes kommunikáció mankójára. A nyaralásunk során elkezdtem dolgozni ezen a témán. Elővettem a tavalyi listát, hogy először jöjjön a számvetés, újraolvastam az első bejegyzéseimet, és gyúrtam-gyúrtam a belvilágomat, hogy hozzáférjek ahhoz, ami számomra most a legfontosabb. 

TAVALYI 10-ES LISTA REVÍZIÓ

Nézzük tehát. Ez volt a tavalyi lista:
Kapcsolat
Támasz
Hitelesség
Érthetőség - Egyértelműség
Következetesség
Önrendelkezés
Személyes felelősségvállalás
Természetesség
Rugalmasság

Ezeket a szavakat nézegettem, ellenőriztem, hogy hogy állok most velük. Jólesett konstatálni, hogy van, ami már nem tartozik a legfontosabbak közé. Ez azt jelzi számomra, hogy sokat tudtam bennük töltekezi az elmúlt évben. Nagyrészt azért is, mert tudatosabb lettem bennük, irántuk. Nézzük csak, hogy is állok most velük.


Kapcsolat - megcsináltam a Brené Brown leckét, és elmondhatom, hogy a 3x3 cm-es listámon szereplőkkel (azokkal, akiknek tényleg számít az életemben a véleménye) van és működő kapcsolatom van. Ezen rengeteget dolgoztam, dolgozom minden nap. Hetente mélyre nyúlok, írok a legbelső megéléseimről ezen a blogon vagy a naplómba. Köszönöm, jól vagyok. Működő drótokkal jól be vagyok kötve a számomra legfontosabbakhoz, és gyakran tesztelem a rendszert. Valószínűleg ez az elégedettség összefügg azzal is, hogy a kisfiam már 3 éves, és körülöttem anyaként több tér lett. Ez a pont úgy gondolom, pipa. Ugyanakkor egy ehhez szorosan kapcsolódó szükségletem felszínre bukkant: a valahova tartozás - azonos értékrendű, vagy egy közösségben lévő emberekkel az összetartozás megélése. Ezt a karantén is felhangosította és ahogy szakmailag lépegetek előre, egyre fontosabb számomra, hogy ezt ne egyedül tegyem.

Támasz - visszafizettem a kölcsönt, amit a coaching tanulmányaim elvégzéséhez kaptam. Megerősödtem lélekben, lehetőségekben, mert tavaly hazajött külföldről és visszaköltözött a férjem, ő is támaszt: idővel, lelkileg. Elérnek más váratlan támaszok is, több barátság kialakult és elmélyült az elmúlt évben. Stabilnak, a váratlan helyzetekre felkészültnek érzem magam. És tudom, hogy kihez fordulok legközelebb támogatásért, mert egy coachnak is jól jön a támasz, az út egyes részein. A fenti lista ezen pontja tehát pipa.

Hitelesség - sokat dolgoztam érte. Sokat tanultam róla, a kapott visszajelzések alapján sokat fejlődtem is benne, és legalább félúton járok a témával. Vannak, akik első okok között említik, amiért éppen hozzám fordulnak, mert hitelesnek tartanak. Ez megerősítő és szívmelengető. Ugyanakkor szeretnék még többet megtudni a hitelességről. Azért, mert az általam megtapasztalt hiányára még élesen reagálok, sokáig bogozom a szálat, hogy mi is fáj ott. Még tovább alakul a hitelességhez való viszonyom, még sok felfedezni- és kutatnivaló van itt számomra. Listán maradó elem.

Érthetőség és egyértelműség - a rendszeres írás sokat segít, és eljutottam oda, hogy ez a két szükséglet már bennem is összeér a megértés nevű szükségletben két árnyalatként. Hatalmas segítség volt számomra az erőszakmentes kommunikáció eszköze. E téren sok megerősítő visszajelzést kaptam tőletek, akik olvastok, és a szűkebb környezetemből is. A hiányát könnyen jelzem, elfogadással és empátiával tudom kezelni, innen látom, hogy ő most pipálható.

Következetesség - ez a szükséglet, a szó és a tett összhangja, ahogy annak idején neveztem, bennem sokat tisztult, alakult, sokat kaptam e téren az elmúlt hónapok során a rendeződésekkel, a rendszerek magam körüli megteremtésével. Időnként felzaklat, ha számomra fontos személyek nem elégítik ki a következetesség iránti szükségletemet, de most úgy érzem, hogy a felbolydult világunkban sokkal több rugalmasság is lett bennem. Ezért ezt a pontot most pipálom.


Önrendelkezés - listán maradó szükséglet, az önrendelkezés 38 év tudatosságbeli hiányát nem lehet egy év alatt bepótolni, a szóval már jól megbarátkoztam, bekerült a szókincsembe, mégis fókuszban szeretném még tartani, még fülön csípem magam, hogy ha kényelmesebb leülnöm, és várnom, hogy a férjem megcsinálja a teámat, vagy elpakoljon úgy, ahogy én szeretném. És a hozzám szóló elvárásokban is érzékeny vagyok az önrendelkezés hiányára. Listán marad.

Személyes felelősségvállalás - ez megvan, mélyen átérzem, könnyen meglátom, hogy mi az, amiért más épp felelősséget vállal, akkor is ha az más, mint amiért én szerintem vállalni kellene a felelősséget, és az is elég jól megy, hogy az általam fontosnak tartott ügyekben beleálljak a felelősségbe. Fontos ez számomra, és elkötelezetten teszek azért, hogy ez lehessen, a magammal, a családtagjaimmal és a másokkal való viszonyomban is.

Természetesség - bennem ez sokszor transzparencia nevet kap, és látom, saját emlékekből, hogy mennyi idő ezt tanulni, én is tanulom még, de jól állok vele, az igény alapszinten beépült a rendszerembe, képes vagyok trénerként, coachként úgy megnyilatkozni, hogy azáltal a legtisztább szándékomra reflektálok, és ezért elégedettség van bennem.

Rugalmasság - a gyerekek rengeteget tanítanak, a járványhelyzet pedig hatalmas tanítója ennek a témának. Azt gondolom, hogy egy globális rezíliencia-tréningen veszünk részt mindannyian, csak nem így hívják, hanem úgy, hogy COVID. Szeretném még fókuszban tartani, és ha nem szeretném, akkor is muszáj lenne, de már erőfeszítés a fókuszban tartás. Rengeteget tanultam a járványhelyzetben.

Jólesik ez a visszatekintés, ez az összegzés. Látszik, hogy hosszú utat jártam be, és látszik, hogy ez az út még tart tovább. Legközelebb erről a továbbról írok.

TE HOL TARTASZ A CÉLJAID ELÉRÉSÉBEN?

Ha nehéz őszintén szembenézni, számot vetni, ha jólesne egy rendszerezés, egy kíséret, egy sasszem, ha szeretnél tudatosabbá válni a céljaid felé vezető úton, szeretettel várlak coachingon! Itt kérd a 60 perces ingyenes próbaalkalmat!

Ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel! Ezt kétféleképpen teheted meg:
1. a Belső Hajtóerők hírlevélre feliratkozva körülbelül havonta egyszer értesülhetsz a friss blogbejegyzésekről, sőt a hírlevél-olvasók még különleges jelenlét-gyakorlatokat is kapnak tőlem, mert A jelenlét élménye teljesebbé tesz.
2. ezen a felületen fentebb is feliratkozhatsz, így keddenként egyenesen a postaládádba érkeznek a bejegyzések, de nem kapsz sem hírlevelet, sem jelenlét-gyakorlatokat.

Tarts velem! Tégy magadért!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mozgástér a karanténban 2. - 29. vallomás

Anyaságom anyám szemében - 34. vallomás

Gyermekágy - a kéretlen tanácsok kezelése - 15. vallomás